Veelgestelde vragen

Bekijk hier onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan graag contact met ons op via info@buddybu.nl of Facebook chat. 

Levertijd

1. Wat is jullie levertijd? 2-3 werkdagen.

2. Heeft COVID-19 impact op mijn levertijd? Helaas is het erg druk. Dit kan voorkomen. Wij hebben begrip en respect voor de bezorgers in deze gekke tijden. Bij PostNL is het erg druk. Wij maken zelf gebruik van DHL/DPD. Zij leveren normaliter de volgende werkdag.

Verzending

1. Wanneer verzenden jullie mijn pakket? Besteld vóór 10.00 uur is dezelfde dag verzonden. 

2. Wat zijn de verzendkosten onder de 40 euro? Tot 10 kg €5,95 thuis geleverd. Naar België voor een pakket €12,25, verzonden met DPD. Levertijd is alsnog 2-3 werkdagen.

3. Kan ik het ook ophalen bij een pick-up point? Dat kan. Dat kan bij de dichtstbijzijnde DPD of DHL punt. Je kunt kiezen welke verzendmethode je wenst bij bestellen.

4. Sturen jullie altijd een track & trace code mee? Ja. Dit ontvang je automatisch wanneer wij het pakket hebben afgeleverd aan DHL of DPD.

Retourneren

Hoe kan ik retourneren? Retourneren kan binnen de wettelijke 14 dagen, mits geen sale artikel. Het artikel dient onbeschadigd te zijn en de kaartjes aangehecht. Artikelen worden persoonlijk 3 x van te voren gecontroleerd op schade.

Retourinstructies:

1. Stuur een mail naar info@buddybu.nl met een retourverzoek met onderstaande gegevens:
  • Ordernummer
  • Product dat je retour wilt sturen
  • Retourreden en of je een specifiek artikel ervoor wilt ruilen( bijv. een andere maat/andere kleur)
  • Bij evt schade, een foto van de schade meesturen

2. Bij akkoord willen we je vragen om dezelfde verzendzak te gebruiken voor je retour. We willen graag duurzaam omgaan met verpakkingen.

3. De retourkosten zijn voor eigen rekening als de fout niet bij ons ligt. Fouten die bij ons liggen zijn: schade, te late levering, verkeerd artikel/maat ontvangen en incorrecte informatie op de website. Het kiezen van de maat is op eigen risico. Mocht je dus aanvullende informatie nodig hebben kun je vooraf ons altijd chatten via Facebook messenger en/of een mail sturen naar info@buddybu.nl

4. Bij een reguliere retourreden kan het artikel op eigen kosten retour worden gestuurd bij jouw gewenste verzendpartij.

5. Na akkoord stuur je je retour naar: 

Buddybu Retour

wibautstraat 10

3601XG, Maarssen

6. Na ontvangst/controle/goedkeuring word je geld teruggestort binnen 2 werkdagen

 

Terugbetaling

Wanneer word ik terug betaald? Na ontvangst controleren wij het product en bij goedkeuring word je geld binnen 2 werkdagen teruggestort. De bank heeft ong. 2 werkdagen verwerkingstijd. Sale artikelen worden niet terug betaald.

Betaalmogelijkheden

Welke betaalmethodes zijn er? Je kunt betalen via Ideal, Creditcard, Overboeking, Apple Pay, Mastercard, Visa. Je kunt dit ook zien bij bestellen + onderaan de website.


Productinformatie

Ben ik er van verzekerd dat producten onbeschadigd zijn? Verzekeren zullen wij niet zeggen. Maar kunnen je wel uitleggen hoe ons controle proces werkt. Controleren op schade blijft mensenwerk.

  • Enkel 2 mensen controleren de producten bij ontvangst van de producten vanuit de leverancier
  • Vervolgens stomen we het product en kijken we nog een keertje extra.
  • Bij het inpakken van jouw order controleren we nogmaals of er geen gebreken zijn. 3 checks dus eigenlijk.
  • We verpakken het ook extra in een folie voor meer bescherming. Alle producten worden per stuk nagekeken en opgemeten. Op basis hier van maken wij de productinformatie. 

Maatvoering

Hoe weet ik wat de juiste maat is? Wij vermelden hoe producten vallen. Groot, normaal, klein en eventuele maatvoeringen er bij. Handig dus om de omvang van bijv. de borst van het kind op te meten om er zeker van te zijn. Zijn we wat vergeten te melden? Bericht ons a.s.a.p. via messenger. Kleine moeite:)

Kortingscodes

Krijg ik standaard korting? Nee. Af en toe hebben we speciale acties. Deze acties zijn tijdelijk geldig. 

Hebben jullie een nieuwsbrief waar ik me op kan inschrijving voor korting? Nu nog niet, maar wellicht in de toekomst. Schrijf je in om op de hoogte te blijven van onze nieuwe collecties en eventuele kortingscodes.

Kan ik mijn kortingscode nogmaals gebruiken? Nee helaas. Dit kan maar 1 x.


(Digitale) cadeaubonnen

Kan ik de cadeaubon ook fysiek opgestuurd krijgen? Nee helaas (nog) niet. 

Hoelang is de cadeaubon geldig? 1 jaar.

Moet ik het hele bedrag gebruiken, of behoud ik ook een tegoed? Nee hoor, je hoeft niet het gehele bedrag te gebruiken. Je krijgt weer een nieuw tegoed. Zorg wel dat je een account dan aanmaakt. 

Duurzaamheid/recycling

    Hebben jullie duurzame verpakkingen? Ja, we hebben poly mail zakken die recyclebaar zijn.